පිටුව

Sunday, August 29, 2010

60 කොටස


තාත්තාගේ ශ්‍රී මූණ පේන්න කලින් මමයි ගැන්සියයි ගෙදරින් පිට උණා.දාහක් ප්‍රශ්න ඕවර්ටේක් කරලා තමයි කොහොම හරි සෙකන්ඩ් ගියර් එකට දාගෙන ගෙදරින් ශේප් උනේ.... ගැන්සියේ උනුත් මගේ කිරිකිත්තෝ වගේ මම සමරනායකට පේන්න ඉන්නවාට වෙව්ලනවා. මම බය නැත්නම් මුන් වෙව්ලලා හරි යනවාද සන්නිපාතේ වගේ, කමක් නෑ අපි තාරකා කිව්ව තැනට පා උණා.මාර පොට් එක තමයි. මේකත් හොඳයි සුද්දොන්ව වටේ යවන්න අපේ පරණ බිල්ඩිමක් කියලා පෙන්නන්න, අම්මපා හත් අවුරුද්දකින් මකුළු දැල් කඩලා නෑ. සමරනායකයා නෝනට හරි යන පාට නම් ගාල නෑ. අපිට මොකටද අනුන්ගේ ටකරං. අපරාදේ කියන්න බෑ බේරේ පුරාම දැනෙන සුවඳ නම්..... මම කවදාවත් හිතුවද බේරේ ලඟට වෙලා කුරුම්බා ගෙඩියක් ශෙයාර් කරන්න හම්බ වෙයි කියලා අනික මට අදාල නම් කමක් නෑ. මමත් ඉතිං කම්බුලක වලක් ගැහුණාම ඕනෙ දෙයක් කරනවා.
"මේ මයියා... කල්පනා කලා ඇති දැං කොහොම හරි අර ගුහව ඇතුලට යන්න ඕනේ" බුවා හැමදාම වගේ ඉක්මන් උනා.
"මමත් මේ හිතන්නේ ඕක තමයි බුවා.... ඕක ඇතුලට යන්න ක්‍රමයක්?"
"මම කියන්නද අපි බේරෙන් මාලුවෙක් බාගෙන ඇතුලට ගිහින් මාළු වෙළදාමක් කරමු" අනේ අම්මපා සිකාගේ මොලේ හොඳට තිබ්බ වයරුත් ෂෝට් වේගෙන එනවාද කොහෙද? පණ තියන සත්වයෙක් මේකෙ මාළු අල්ලන්න කතා කරයිද?
"මේ ඕයි... තමුසේට ඔයිට වඩා ගොන් අදහසක් ආවෙම නැද්ද?" බුවාත් මම වගේම සිකා දිහා බැලුවේ අප්පිරියාසෙන්. ඒත් එක්කම වාහනයක් අපේ කන ලඟින් පාස් උණා. ඒක හැරෙව්වේ අර භූත බුල්ඩිම පැත්තට. 
"මොකද්ද බං ඒ ගියේ... තඩි දෙබරෙක් කන චෙක් කලා වගේ නේ..." ආයේ අහලා මටත් දැනුනේ එහෙමමයි. අපි සෙට් එකම මොකද්ද ඊ ලඟට වෙන සීන් එක කියලා බලාගෙන හිටියා.

"ෂුවර් එකට ඕක එලවන්න ඇත්තේ පැන්ෂන් ගිය පයිලට් කෙනෙක්....?" ටොලා කිව්ව දේට මාත් එකඟයි. ඇයි යකෝ තාම ලංකාවේ පාරවල් හයි වේ කිව්වාට මොලොක්... වැස්සොත් වලවල්.. එහෙව් එකේ ඔහොම වාහනවල් එළවන්න පුළුවන්ද? අර වාහනේ දොර ඇරුණා..... බැස්සා පිස්සු හැදෙන අවුරුදු පනහක විතර කෙල්ලක් ආව වේගෙන්ම ගියා භූත බිල්ඩිම ඇතුලට
"සිරාවටම පිස්සු කොරනේ මයියෝ ඇවිල්ලා තියෙන්නේ පයිලට්ගේ පවුලනේ බං....." බුවාගේ කතාවට මටත් හිනාව ඔක්කාරෙට ආවා.
" මචං මචං... අර බලපං ආව සුළියේ වාහනේ පිටිපස්සේ මොක්ද්ද එකක් ගහලා තියනවා..... පේන හැටියට වාහනේ ගහලා තියෙන්නේ මොකක් හරි කඩේක නමක්.... " මටත් බස්සාට වගේ ඇස් දෙකනම් දෙයියන්ගේ පිහිටෙන් පේනවා. මම මේ ඇස් දෙකෙන් වැඩිපුර ප්‍රයෝජන අරං නෑනේ....බුවා හිමින් සැරේ එතෙන්ට ගියා. එහා පැත්තේ සික්කෙකුත් ඉන්නවා.. ඌට හම්බ උණොත් ගිනි බටේකින් බඩ පිරෙන්න කන්න පුළුවන්. අනේ අතුරු අන්තරාවක් නැතුව බුවා අපේ පැත්තට ආවා.
" නම සුභා ටෙක්ස්ටයිල්...මට යන්තම් මතකයි ඔය ෂොප් එක තියන තැන"
" ඒක මොකටද බං අපිට... අපි ආවේ සුභාව බලන්න නෙවෙයිනේ...?" මට මලත් පැන්නා... මම හිතුවේ මූට චීත්ත කෑල්ලක් දැක්කත් ටියුන් වෙනවා කියලා බලාගෙන යනකොට මූට දැං කෙල්ලෙක්ගේ නමක් ඇහුණත් ඇතිනේ.
"හැල ගෙම්බෝ... සුභාව හොයන්න අපිට ඕනෙ නෑ... මොකෝ අර කල් පැනපු සීනිබෝලේ කසාද බදින්න යෑ... මට මොකද්දෝ එකක් දැනෙනවා බං..." බුවාගේ කතාවට සිකා බකස් ගාලා හිනා උනා...

" උඹට දැං අම්මාගේ වයස අය දැක්කාමත් කික් එකක් එනවාද? වයසේ වැරැද්ද බං" සිකාගේ කතාවට බුවා සිකාව ඇදලා අරගෙන තල්ලු කරලා දැම්මා...
"ෂිඃ විතරක් උණ හපුලුවා..... මම කිව්වේ මයියා.. අර සුළිය අර ගුහාව ඇතුලට ගියේ..... හොඳ පුරුද්දක් තියන එකක් වගේ.../"
"ඉතිං දැං උඹ අපිට කියන්නේ එයාගෙන් අපිටත් පුරුදු වෙන්න කියලාද?" ආයෙත් සිකා ඉල්ලන් කන්න යන්නේ...
"මේ කල වැද්ද එක්ක බෑ බං.... අපිට සමරනායකයා ගැන ඔය ගෑනිගේ මාර්ගෙන් විස්තර හොයා ගන්න පුළුවන්...." බුවා මාර මීටරයක් නේ බලාගෙන ගියාම... මූ වැරදිලාවත් රහස් පොලිසියේ කුස්සියක හැලියකින් දංකුඩවත් ගිල්ලද දන්නේ නෑ.... මොනා උණත් මාර පොට..

"ගොඩනේ බං... ඔය සුළිය යන්න කලින් අපි ෂොප් එකට යං ගිහින් ඒකෙ ඉන්න හොතම්බුවෙක්ව දිවා ආහාරයට වලදමු. " ඔක්කොමලා කැමති උන නිසා  බේරේ අමතක කරලා අපි ඉස්සරහාටම ගියා. බුවා කිව්ව විදියට අපි අර රෙදි කඩේට ආවා. මේක රෙදි කිව්වට දිය රෙදි කඩයක් වගේ... දෙයි අප්පේ මේකේ තියන දේවල්... පත කලු ගල් වලින් තියන ඇට මාල.... කුරුල්ලන්ගේ පිහාටු ගලෝලා තොප්පි වලට හයි කරලා. හත්වලාමයි මේ ඇඳුම් ඔක්කොම භාගෙට මහපුවා නොවැ.... ඕනෙ සයිස් එකකින් මූට්ටුවක් දාල අරං අදින්න තමයි තියෙන්නේ.....අපිත් ඉතිං බණ්ඩා වෙසක් බැලුවා වගේ වට පිට බල බලා හිටියා ඒ අස්සේ සිකාටයි බුවාටයි වෙසක් කූඩුත් සෙට් වෙලා. හිරිකිතයි අප්පා.... තව ඉස්සරහට ගියොත් අපේ හිරිඔතප්පේ නැති වෙලා යනවා.



" මයියා.... මෙතන වැඩි වෙලා හිටියොත් අරුන්ගෙන් හැලෙන පැණි කන්දරාවට අපි දෙන්නාට  හැදි කැවුමක් හදා ගන්න තමයි වෙන්නේ..." ටොලාගේ කතාව ඇත්ත... මී මැස්සෝ රොන් හොයනවා.... මමයි ටොලයි... බුවාටයි සිකාටයි ඕනෙ සපත්තු සයිස් එකක් බලාගන්න කියලා පැත්තක ඔෆිස් කියලා ගහලා තිබ්බ තැනට ගියා. මෙලෝ රහක් නැති කම්මැලි හිතෙන බුවෙක් ඉන්නවා ඒක ඇතුලේ.... දවස් ගානකින් කාලා නෑ වගේ.. මේ වෙලාවට ඇත්තමයි හිතෙනවා අර බේරෙන් මාළුවෙක්වත් අල්ලලා ගෙනල්ල මූට කන්න දෙන්න තිබ්බනම් කියලා.ඇත්තටම අර මූණ දැක්කාම හිතෙන්නෙම බඩ කට පිරෙන්න දෙන්න...වීදුරු හින්දා තට්ටු කලාට ඇහෙන්නෙත් නෑ... මූ මාර ගෝතයෙක්නේ.... අම්මාට සිරි අන්න තිබ්බ චෙක් දෙක තුනක්ම සාක්කුවේ දාගත්තා. මූ මෙතන මාටින්ස් පාරක් දෙන්නේ.... මමත් මාටින් මාමාලාට හරි ආසයි.. උඹට දෙන්නංකෝ ජම නාරං... මමයි ටොලයි අර කාමරේ ඇතුලට ගියා. අරූට අපිව දැකලා නිදි මත නැති වෙලා ගියා.

"කෝ මැඩම්...?" මම පොඩ්ඩක් බර කරලා ඇහුවා... තාත්තාගන් උණත් මට ඉගෙනගන්න ගොඩාක් දේවල් තියනවා.
"මැ මැඩම් නෑනේ... කවුද ඔයාලා.../" මිනිහාට ඒ සී එකේ කන පැලෙන්න දාඩිය දාලා. බඩුම තමයි....
" අපිද...? අපි මේ ආයතනේ අයතා මුදල් වංචා සිද්ද වෙනව කියලා දාපු පැමිණිල්ල විභාග කරන්න ආවේ..." මිනිහාගේ කකුල් මැඩ්ලින් ගහනවා ඇති. මම උණත් හිනාව ඛ්‍රේක් එකේ තියාගෙන ඉන්නේ අමාරුවෙන්.... ඒ අස්සේ ටොලා හිනාව හිර වෙලා පණ අදිනවා. මොකෝ විහිළිවටවත් හිනා උණොත් අපි මාට්ටුනේ.
"මුදල් වංචා........?" 
"ඔව් මුදල් වංචා..." මම මොකුත් නොකියා වාඩි උණා...ටොලත් ඉඳගත්තා... අර පොරටත් පිස්සු මෝදු වෙලා
"එහෙම දෙයක් නෑ සර්..."
"එහෙනම් පැමිණිල්ල බොරුවක්ද?"
"ආයේ අහලා ... ඉන්න මම එකවුන්ට්ස් චෙක් කරන්න දෙන්නම්..."
" හරි ගේනවා බලන්න" මමත් ඉතිං ඕවර් යනවානේ.. ඒත් මේ යකාට නෝතෙරෙන්න ගේම දෙන්නත් එපෑ...
" සමරනායක ඉන්ඩස්ට්‍රීස් ෆයිල් එක ගේනවා..."
"අපි එයාලා එක්ක ඩීල් කරන්නේ නෑ සර්..." මම අවුල් වෙලා ටොලා දිහා බැලුවා...
"එහෙනම් මේ ටිකකට කලින් මැඩම් අපිට කිව්වේ එහෙ යනවා කියලා..." ටොලාත් වැදගත් ප්‍රශ්නයක් දැම්මා
අර සීයා පප්පාට හිනා ගියා.... අපරාදේ කියන්න බෑ පණු කොට නැති එක දතක් හරි තිබ්බා නම් සිරියාවයි
"ඒ මාසේ වන්දිය අරං එන්න සර්..." මූ මාර අලවංගුවක්නේ.... සමරනායකයා මොකටද මේ ගෑනිට වන්දි ගෙවන්නේ...
"වන්දි මොකටද අයිසේ...?" ටොලත් අතාරින්නේ නෑ
"සමරනායක මහත්තයාගෙන් මැඩම් ඩිවෝස් උනාට පස්සේ හැම මාසෙකම සමරනායක මහත්තයා මැඩම්ට වන්දියක් ගෙවනවා සර්" බඩුම තමයි.. ඒ කියන්නේ අර සුළිය සමරනායකයාගේ ගෑනි.
"එතකොට මැඩම්ට විතරද වන්දි ගෙවන්නේ... ලමයින්ට මොකද වෙන්නේ...?" මට ඕව අදාලද? මටත් හිතෙන්නේ මාර ඒවා තමයි.
"පුතා ඉන්නේ සමරනායක මහත්තයා ලඟනේ...."
"එයා මොකද කරන්නේ...?" මේ හැලපයත් අපි අහන ඕනෙ එකකට දැං උත්තර දෙනවා
"පුතා තාම ඉගෙන ගන්නවා... ඒ අතර තුර සමරනායක මහත්තයාට පිනට හම්බ උණ බිස්නස් එකත් බලා ගන්නවා."
"පිනට හම්බ උණ බිස්නස් එක?" 
"ඔව් සමරනායක මහත්තයාගේ යාලුවෙක්ගේ බිස්නස් එකක් ඒ යාළුවා නැති උණාට පස්සේ හම්බ උණානේ..." සැලකිය යුතු මොකක් හරි එකක් මුගේ කටින් කියවුණාමයි මම හිතන්නේ.... 
"නැති උණ යාලුවා කවුද?"
"ඒක මම හරිය දන්නේ නෑ සර්...?" හපොයි සිරිසේන.... හැම ලබ්බම දන්නවා ඕනෙම කරන එක දන්නේ නෑ...
"හරි........ ජයවීර මහත්තයා ලඟදි ආවද?" සමරනායකයා ජයවිරට ණයට කහිනවා නම් සමරනායකයාගේ ගෑනිවත් ජයවීර දැන ගන්න එපෑ...
"සර් ජයවීර මහත්තයාව අඳුණනවාද?"
"නැතුව එයා මගේ හොඳ යාළුවෙක්නේ...? " මම එහෙම කිව්වේ මුගෙන් වචනයක් ගන්න ලේසි වෙයි කියලා හිතාගෙන.
"සර් එහෙනම් මට ජයවීර මහත්තයා ලඟ රස්සාවක් සෙට් කරලා දෙන්නකො..." අනේ දෙයියනේ මූ වගේ කොටළුවෙක්..... මේකගේ බයිලා අහගෙන ඉඳලා වැඩක් නෑ... ඕකා දන්නේ ඔච්චරයි. මම හිටපු තැනින් නැගිට්ටා... ටොලාත් එක්ක අපි එළියට එන්න හදනකොටම බුවයි සිකයි අපේ පැත්තට ආවා.
"මේ මොකෝ බං හති දාගෙන ගුටිවත් කෑවද කෙල්ලෙක්ගෙන්..?" 
 "කොහෙද බං මක බෑ උනේ... අන්න සුළිය කැරකෙනවා ඔය පැත්තට"ආයෙත් බුවයි සිකයි හොයාගන්න තැනක් නෑ අපිත් කොහාට හරි මාරු වෙන්න කියලා යන්න හදනකොටම අර සුළිය අපේ ඉස්සරහම නැවතිලා. මේක නම් එසේ මෙසේ සුළියක් නෙවෙයි සුළි සුළියක්


 

10 comments:

අභීත said...

අන්න වැඩේ යනවා ටිකක් එලකිරි ගානට

පොඩි බබා said...

නැන්දේ මක්කැයි මේ වෙන්ට යන්නේ...කතාව නම් එල එකෙත් හොඳ එක, රස එක, රට එක, ඇපල් එක...ඔහොම යං...ඔහොම යං...

Jeew said...

අයියෝ අපේ අසරණ ගෝතයෝ සෙට් එක සුළියකට අහුවෙන්ඩයි යන්නේ....
අහිංසකයෝ ටික ඉවරෝ......

Anonymous said...

hari lassanai.................

පිස්සා පලාමල්ල said...

මයියා මාර බුලට් එකක් නේ. ගුටි කෑවට නරක නෑ කට පොඩ්ඩ... සුලිය ආව කිව්වා ?? ආයෙ කෑමක් වගේ

හසී said...

හොඳට කයි වගේ

දිනිත් said...

මදැයි....යන්තම් ටික දවසයි ඇඟ පත තලා ගන්නෙ නැතුව හිටියෙ...ආපහු කන්න වගේ යන්නෙ නැවකට....

Unknown_User/හිඟන්නා said...

කඩල පරිප්පු කෑම ස්ටාර්ටින් ...................

Aslam said...

මයියාගෙත් නියම කටක් නෙ තියෙන්නෙ. මේ කට නිසා මුට හොද වෑඩ ගන්න පුලුවන්. සුවර් එකටම අර පාත් උන සුළියටත් මොනවා හරි නයෙක් අරි දෑන්. එල එල ඔහොම යමු අක්කෙ

චමිත් ජයංග said...

hafooi... මේ කී ගැහැණිය සුළි සුළගක් වේවිද ???

Post a Comment