පිටුව

Monday, June 7, 2010

13 කොටස



නංගිගේ වචන ටික නිසා මාව හොල්මන් උනා කිව්වොත් හරි. ඒ කියන්නේ ලිහිණි දැනගෙන හිටියාද මම මෙයාගෙ අයියා කියලා,

" තමුසේ කොහොමද දන්නේ...?
" ලිහිණි අක්කා  අද මට කිව්වා එයා කතා කර කර හිටියේ ක්ලාස් එකේ තෙනුර කියලා කොල්ලෙක් එක්ක කියලා.."
"ඉතිං...?" මගේ කම්බුලේ කැරකුණ තරු ඔක්කොම වාෂ්ප වෙනවා මට දැනුනා
"ඉතිං මම මොකුත් කියන්න ගියේ නෑ.... මම සද්ද නැතුව හිටියා....?" බුදු අප්පොච්චිගේ අම්මේ මෙයින් ගියා ඇති, මෙය කිව්වනම් එහෙම මට ආයේ මූණ ගලවලා අතට අරං සාක්කුවේ දාගෙන තමයි එයා ලඟට යන්න වෙන්නේ.
" තමුසේ මොලේ පාවිච්චි කරලා වැඩක් කරලා තියනවා... ගැහුවට මට සමා වෙනවා" ඒක නම් මම කිව්වේ බොක්කෙන්
"ඒකට කමක් නෑ.... ඔයා මාව තාත්තාගෙන් බේර ගත්තානේ"
"ඒත් වැඩි හුරතල් ඕනෙ නෑ..."
"ඔයාට මම දෙයක් කියන්නද? "නංගි මට ලං උනා. මට ඒ ලං වෙච්ච ලංවිල්ල නං ඇල්ලුවේම නෑ
" මොකද්ද?"
" ලිහිණි අක්කා එක්ක අයියාගේ සම්බන්දයක් තියනවා නම් ඒක අත අරින්න.... එයාගේ තාත්තා හරිම නපුරුයි. පාතාලෙටත් සම්බන්දයි. ඉස්සල්ලා ලිහිණි අක්ක එක්ක යාලූ වෙලා හිටිය අයියාවත් කොහෙටද ගෙනිහින් හොඳටම ගහලා. අන්තිමට එයා ලිහිණි අක්කාව අත ඇරියා" මේක නම් රොයිටර් එකට හපං... ඔක්කොම බලං හිටයා වගේ වාර්ථා කරන්නේ. මේ ගෑනුන්ට තියන ඕපාදූප හොයා ගැනීමේ හැකියාව නම් මාරයි. අම්මපා අපිට නෑනෙ ඔහොම හැකියාවක්.
"තමුසේ බී බී සී වගේනෙ.... මගෙ ඇති සම්බන්දයක් නෑ..... එයා මොකෙද්ද අයියෙකුට ලියුමක් ගෙනිහිං දෙන්න කිව්වා... එච්චරයි"
"අනේ දෙයියනේ.... පොඩි අයියා ... ඔයා ඒක ගිහිල්ලා දුන්නද?'
"ආයේ අහලා.. බාර ගත්ත වැඩක් මම කරන්නේ නැතුව ඉදලා නෑනෙ"
"ඔයා නම් ලොකු අමාරුවක වැටෙනවා පොඩි අයියේ... " නංගිගේ මූණ දම් පාට උනා. මම ඉතිං ආයෙත් භූතයෙක් වගේ එයා දිහා බැලුවා.
" ඒ මොකෝ.... " 
" මෙවන් අයියා ලිහිණි අක්කාට දැං ආදරේ කරන්නේ නෑ. ලිහිණි අක්කාගේ තාත්තාගෙන් ගුටි කෑවට පස්සේ එයා පොරොන්දු වෙලා තියනවා ලිහිණි අක්කා කරන හැම දෙයක්ම ඔත්තු බලලා එයගෙ තාත්තාට දන්වනවා කියලා."
බුදු අම්මේ ඔය වෙලා තියෙන්නෙ හාල් ගරන කේස් එකක්. නොදකිං මම නං අත දැම්මොත් දාන්නේ බඹර කූඩෙකට. දැං මොකද කරන්නේ.
" තමුසෙ ඕවා කොහොමද දන්නේ.."
" මට ඔය හැම දෙයක්ම කිව්වේ භානුක..." නංගි බිම බලා ගත්තා. ඒ ඇක්ෂන් එක නම් මට පොඩ්ඩක්වත් ඇල්ලුවේ නෑ
" ලිහිණිගෙ මල්ලිගෙයි තමුසෙගෙයි මොකද්ද තියන ගනුදෙනුව"
"අපි හොඳ යාලූවෝ..."
"ඇත්ත කියනවා...."
"භානුක එයාගෙ අක්කා ගැන ගොඩාක් හිතනවා. එයා අක්කාට ගොඩාක් ආදරෙයි. අක්කාට වෙන අසාධාරණේ එයාට බලං ඉන්න බෑ. "
"වට වන්දනාවේ යන්නේ නැතුව කියන දැයක් හරියට කියනවා... කරන්න පුලුවං සප් එකක් දෙන්නං"
"ඔය ඇත්තමද පොඩි අයියේ..... "
" හ්ම් හ්ම්... මොකද්ද කියනවා දැං සීන් එක"
"අපි අතරේ පොඩි සම්බන්දයක් තියනවා...."
"තමුසෙ මට පරිස්සම් වෙන්න කියලා ඔය කරන්න හදන්නේ තමන්ගේ වල තමා විසින්ම කපා ගැනීමක්නේ"
"මම දන්නවා, ඒත් මට ඒක නවත්තන්න බෑ... ලිහිණි අක්කාත් ඒ බව දන්නවා. එයා අපි දෙන්නට උදව් කරනවා"
"තමුසේ අමාරුවේ වැටෙන්නෙ නෑ කියලා හොඳටම ෂුවර්ද?"
"භානුක නරක කෙනෙක් නෙවෙයි.... එයාට එයාගෙ තාත්තාගෙ ගතිගුණ කිසි දෙයක් නෑ. ඉගෙනගෙන ඉවර වෙලා එයා රට යනවා කිව්ව ඊට පස්සේ මාව එහාට ගෙන්න ගන්නවා කිව්වා."
අම්මට සිරි මුන් ගිහින් තියන දුර. මොනා උනත් දැන් නම් සිරාවටම මේකි ගැන පව් කියලා හිතෙනවා. කමක් නෑ මොනා උණත් මම නංගිට සප් එක දෙන්න එකඟ උනා. ලිහිණිගෙ ප්‍රශ්නෙන් ගැලවෙන්න මම ප්ලෑනක් ගහන්න ඕනෙ. අහක යන තොප්පි වලට ඔලුව අල්ලුවාම මෙහෙම දේවල් වෙනවා. 
"පොඩි අයියේ.... මම කිව්ව කිසි දෙයක් ලිහිණි අක්කා එක්ක කියන්න එපා. එයා සෑහෙන්න හිතෙන් විඳවනවා."
" පිස්සුද ඕයි .... මීට පස්සේ එයා බලන පැත්තකටවත් මම යන්නේ නෑ. මගෙ ඇටකටු කුඩු කරගන්න මට ඕනෙ නෑ."
"එයා තෙනුර කියල කියද්දි තිබුණෙ ලොකු පැහැදීමක් "
ඔන්න ඉතිං ආයේ වචන හඳුන්පොතේ ලියවුනා. ලිහිණි කියන්නේ මගේ ජීවිතෙ මාත් එක්ක අඩුවෙන්ම කතා කරපු කෙල්ල. ඒත් පිස්සු හැදෙනවානෙ එයා ගැන අහන හැම වචනයක්ම මගේ බොක්කේ තැම්පත් වෙනවා ගිනි පොලියට.







1 comments:

Kasun said...

mr kathawa oya hithala liyapu seen ekakada ?
Neththam mokaka hari aththa siddiyak allala liyapu ekakda ?

Post a Comment