පිටුව

Monday, May 24, 2010

5 කොටස

මොන තරම් පඬි වදන් මට ආවත් මේ පාර නම් මාව කොරම උනා. මට මගේ නම වත් ෂුවර් නැති උනානේ, ඔක්කොටම වඩා ෆුල් හොල්මන් උනේ අපේ උන්ගේ කටවල් දැකලා. කෙල්ලෙකුට මෙහෙම බය වෙලා හරියනවාද. මම ගට ඉස්සරහට දාලා එයා දිහා බැලුවා.බුදු අම්මේ බලන්නම බෑ. ඒත් බැලුවා
" මම ....., ඇයි?" වචන හරියට පිට උනාද දන්නේ නෑ.
එයා ලස්සනට හිනා උනා. හීනියට දාල තිබ්බ දාඩිය දැකලාද දන්නෙත් නෑ. මට නිකං ඇඬෙන්න වගේ
" ඔයගේ අයි. ඩී එක බිම වැටිලා." හුස්ම ගන්න පටන් ගත්තේ දැං තමයි මම, මගෙ හිතේ. 
ඒත් එක්කම කන පැලෙන්න නෝණ්ඩියකුත් ආවා.
" තෑන්ක් යු කිව්වාට... ඔයාට දැං මතකනේ මගෙ නම තෙනුර කියලා" මම නෝන්ඩිය වහ ගන්න වගේ කිව්වා. කෙල්ල නිකං අප්සෙට් උනා. ඊට පස්සේ වට පිට බැලුවා. එය එක පාරකට ගස්සගෙන වගේ අනිත් පැත්ත හැරුනා
" අනිත් පාර මගේ නම්බර් එක එහෙම බිම තිබුනොත් ඒකත් හොඳට මතක තියා ගන්න"
මමත් ඉතිං අර තැලෙනවා කියලා දැනගත්තාම පස්ස උඩ දාගෙන තලනවානේ. එහෙම තැලුවා.කෙල්ල එතනින් කැපුනට පස්සේ මම අපේ සෙට් එක දිහා බැලුවා. උන් තාමත් මගෙ හත්මුතු පරම්පරාවම ගිලින්න වගේ බලං ඉන්නවා.
"උඹ නම් අදහන්න වටිනවා මයියා...." සිකා වචන එකතු කර ගත්තා
" ඒ පාර මොකද?" 
" උඹ අපිටවත් කියන්නෙ නැතුව තනියම ගේමට බැස්සා එහෙනම්" ටොලා කලකිරීමෙන් වගේ කිව්වා.
" පිස්සුද මචං.... මේක කොයි වෙලාවෙ වැටුනද මම දන්නේ නෑ.... අරකි ඉස්සරහ නෝන්ඩි වෙන්නේ කොහොමද බං ඒකයි දිව සෙට් උන විදියට බොරුව කිව්වේ..." බුවා අයේ ජීවත් වෙන්න පටන් ගත්තා වගේ හැසිරෙන්න ගත්තා, මෙච්චර වෙලා ඌ හිටියේ එම්බාම් වෙලා වගේ
" මම සෑහෙන්න බය උනා මයියා..... උඹ ඒකිට ට්‍රයි නෑ කියපං" 
" නෑ බං.... මට උඹ වගේ කිසිම ආසවක් නෑ අර තල්මසාට කියලා ඇඟ අතපත ගාව ගන්න"
ඒත් එක්කම අර කෙල්ල අපි ඉන්න තැනින් අයේ එයාගෙ මේසෙ ලඟට ගියේ මගේ දිහා ඔරවලා බලාගෙන. මමත් නිකං හිටියේ නෑ ගත්ත ගමන් ගැහුවා කට ඇද කරලා ඇහැක්. ඒක දැකල එයාට තවත් මල පැන්න. 


කාව හරි ඔරොප්පු කරවලා මම විදින්නේ මාර සතුටක්. ඉතිං දැනුත් එහෙමයි.ක්ලාස් එක ඉවර වෙලා අපි විසිර යන්න සෙට් උනා
" උඹ හෙට ඉස්කෝලෙ එනවනේ...." සිකා මගේ කර වටේට අත දැම්මා
" නැතුව නැතුව" මම බුවාගෙ පිට දෙදරන්න පාරක් ගහලා හිනා උනා. ඒත් බුවාගෙ ඇස් දෙක තිබ්බේ අර කෙල්ල ළඟ.
" බුවා.... නෙලා ගන්න බැරි ඒවා දිහා බලන් හිටියාට බිමට වටෙන්නේ නෑ බං.... ඒකි අන්සතුයි. කාගෙවත් නෙවෙයි අර තල්මසාගෙ...." බුවා මුළු ලෝකෙම පාළු වෙන්න හීල්ලුවා.
" මම යනවා මචං...." බුවා ටොලා එක්ක පාරෙන් අනිත් පැත්තට පැනලා බස් එකට නැග ගත්තා. සිකා ජබ්බා එක්ක එතන නවත්තපු බස් එකක නැග්ගා... ඒත් මම ඉතිං දැං ඉන්න ඕනෙ මගේ බෙන්ස් එක එනකං. 


හිතන්නේවත් නැති වෙලාවක මට ඉබේටම අරයා දිහා බැලුනා. තල්මසා පේන තෙක් මානෙක නෑ. එයාත් මගෙ දිහා බලන් ඉඳලා තියෙන්නේ. මම ටික වෙන්න හිනා වෙලා ආයේ පාර දිහා බැලුවා. මේකි මගෙ දිහා බලං ඉන්නේ ඇයි?... ලඟකදි මට උණ ගැනෙන්න කන්න දෙන්නද දන්නේ නෑ. මම ආයෙත් හොරෙන් බැලුවා.. ෂිඃ..... ඒත් මේකි මගේ දිහා බලාගෙනනේ... ආයෙ මාට්ටු. මගෙ ගියර් එක වැටෙන්නෙත් නෑ මෙතනින් මාරු වෙන්න. ෂුවර් එකට මේකිට තියෙන්නේ අධි කාන්දම් බලයක්. මම ඒ පැත්ත නොබලාම හිටියා.


" තෙනුර......" කන ලඟ කටහඩක්.... මම ලාවට ඒ පැත්ත බැලුවා. ඇයි අප්පොච්චියේ මට මේ මහ දවල් ඇස් ඇරගෙන හීන පෙනෙන්නේ.... 
"තෙනුර...... ඇයි කතා කරන්නේ නැත්තේ?" එයා මගෙන් එහෙම අහනකොට මුළු ඇඟම කිලිපොලා ගියා....



















0 comments:

Post a Comment